משקיעים בנדל"ן? אלו האתרים שאתם חייבים להכיר

  • בית
  • >>
  • משקיעים בנדל"ן? אלו האתרים שאתם חייבים להכיר

שוק הנדל"ן הישראלי עובר תהפוכות טכנולוגיות, ובכך מצמצם את הפער אל עבר השווקים המשוכללים כדוגמת ארה"ב.

בעולם דיגיטלי ומתקדם, האמירה הידועה "ידע הוא כוח" מקבלת משנה תוקף.

על כן, החלטנו לאגד תחת קורת גג אחת את מירב האתרים הפרקטיים ביותר עבור רוכשי דירות בכלל ומשקיעי נדל"ן מקומיים בפרט.

אנו גאים להביא בפניכם את רשימת האתרים המומלצים למשקיעי נדל"ן.

הפורטל הגיאוגרפי הלאומי:

שירות חובה למשקיעים בנדל"ן , מציע "הפורטל הגיאוגרפי הלאומי" אשר מכיל כ-190 שכבות מידע מכל המינים ומכל הסוגים.

האתר מציע מיפוי עדכני וצילום אויר של האזור הנבחן, וכולל בין היתר, מיפוי היסטורי, איתור גוש חלקה, צפי פיתוח עפ"י תב"ע, מבנים ציבוריים ופארקים, אנטנות קרובות, תחבורה, ועוד.

איך נראה הנכס שלי:

השירות המדהים Google Street View, מאפשר לנו לשוטט ברזולוציה מאוד גבוהה בסביבת הנכס – והכל מגובה העיניים. להשלמת התמונה ניתן להיעזר בשירות הישראלי Zoomap ולקבל אינדיקציה ויזואלית מאוד טובה, עוד בטרם בחינה פיזית של האזור.

אפיקים38 - גוגל סטריט

 

אתרי רישום במקרקעין – על שם מי הנכס?

לכל הנכסים בעלי נסח טאבו  מוסדר מערכת המידע על רישום מקרקעין מספקת מידע על מצבו הרישומי של הנכס, האם בוצעה פרצלציה, האם נרשם בית משותף ונסח רישום.

אכן ישנם מאות אלפי נכסים אשר רישומם עדיין אינו מוסדר ומעוגן בחוק, האתר מספק כלים והדרכה ראשונית לקידום הרישום על שלביו העיקריים. במידה ורוצים להתקדם בבדיקת הנכס יש להוציא כמובן נסח רישום – הרי הוא נסח הטאבו.

הזמנת נסח טאבו מתוך אתר משרד המשפטים – קישור.

תשלום אגרות בעבור הזמנת תיקי/מסמכי מידע משרד המשפטים – קישור.

אתר מס שבח- הצגת מחירי אמת:

בבואנו לרכוש או למכור נכס, עלינו להסיק את שוויו. לשם כך באפשרותנו לפנות לשמאי מקרקעין לקבלת הערכת שווי. או לחלופין לנסות ולהעריך בעצמנו את שווי הנכס.

קיימות שיטות מגוונות להערכת שווי נכסים, אך הפשוטה והמוכרת לכולנו היא שיטה המתבססת על גישת ההשוואה. בגישה זו ננסה להסיק את מחיר הנכס על ידי השוואתו לנכסים מקבילים, ובעלי מאפיינים דומים.

רובנו הגדול יבחר בלוחות הנדל"ן, אך למעשה יש רק כתובת אחת אשר תספק את התוצאה המדויקת ביותר עליה ניתן לבסס את מחיר הנכס הנבחן – מערכת  מידע נדל"ן של רשות המיסים, מספקת נתוני מכירה של זכויות במקרקעין באזור הנבחן. הנתונים כוללים נתונים פיזיים של הנכס- אופי הנכס, מספר חדרים ושטח, קומה, גוש/חלקה/ת"ח, וכן נתוני מכירה- אחוז בעלות, מחירים שקליים ודולריים.

רשות מקרקעי ישראל : שטח לבנייה עצמית

באתר רשות מקרקעי ישראל (בעבר ממ"י), ניתן למצוא מכרזים לבנייה צמודת קרקע – "בנה ביתך". רוב בשיטת המרבה במחיר, כאשר את מחיר הבסיס קובע השמאי הממשלתי. המכרזים מיועדים כמובן לרוכשים פרטיים בלבד על מגרשים לבנייה עצמית. כל מכרז מקבל דף פירוט קצר באתר רמ"י, אך על מנת להגיש בקשה וכדי לקבל את כל פרטי המכרז יהיה עליכם לרכוש את חוברת המכרז.

לשם השוואה תוכלו לצפות במכרזים היסטוריים ובתוצאותיהם. בנוסף, תוכלו לצפות בצורה יותר ויזואלית על כלל המכרזים הפעילים על-פני מפה כאן.

מידע תכנוני על הנכס מתוך אתרי הרשות המקומית:

בשנים האחרונות אנו עדים למהפך טכנולוגי של ממש. אתרי הרשויות המקומיות עוברים שינוי מקיף, תוך סריקה ומיפוי של כלל השטחים העירוניים, עדכון של תצלומי האוויר, הוספת שכבות תכנון, רישוי, בנייה, פיקוח, טפסים דיגיטאליים וכו'. הכל במטרה להפוך את כלל המידע הקשיח לדיגיטאלי ולהנגיש את השירותים השוטפים לטובת הכלל. כל שיש לעשות הוא להיכנס לאתר הועדה המקומית, רוב המידע הרלוונטי ימצא תחת מחלקת הנדסה.

  • רשימת כלל הועדות המקומיות עם קישורים רלוונטיים לאתרים ולמערכות המידע לחץ כאן.
  • לרשימת לשכות רישום המקרקעין בארץ, כתובתן ודרכי ההתקשרות עמן לחץ כאן.
  • רשימת כל האתרים של הועדות המקומיות לחץ כאן

מידע רישויי על הנכס:

  • מעקב אחר תכניות רישוי (כולל תכניות בשלבי רישוי) – קישור.
  • קריאת תב"עות מתוך אתר הרשות – קישור.
  • משרדי הפנים – מנהל התכנון , שער המידע לרישוי ובניה- קישור.
  • נוהל מבנה אחיד לתכנית (מבא"ת), נכנס לתוקף, ונועד לקצר את הליכי הרישוי ולקבוע מדיניות ברורה ואחידה בין כל הגופים התכנוניים – קישור ישיר מתוך משרד הפנים.

אתרי חישוב משכנתא – כמה זה עולה לנו באמת?

בבואנו ליטול משכנתא, וכדי להתרשם מגובה ההחזרים הצפוי של המשכנתא. ישנם כמה כלים אינטרנטיים, נגישים ופשוטים לשימוש.

בכל אתרי הבנקים הגדולים תמצאו לוחות בסיסיים אך נוחים לתפעול, ברובם אף תוכלו להוריד את לוחות הסילוקין בהתאם לפרמטרים שקבעתם, ישירות למחשב האישי.

מחשבון משכנתא הכולל יותר פרמטרים תוכלו למצוא באתר "משכנתא אובייקטיבית", ואם תרצו כלי אקסל לשימוש ישיר תוכלו להוריד את מחשבון המשכנתא של חברת אפיקים.

נתוני סביבה ופילוח אוכלוסיה:

אתר מדל"ן – שואב מידע ממספר מקורות, מספק מידע סביבתי על השכונה והאיזור, סביבת המחירים, עסקאות אחרונות, בתי ספר וגני ילדים, חנויות מזון, אנטנות סלולריות ועוד.

לשכה מרכזית לסטטיסטיקה- למי שרוצה לחפור קצת יותר לעומק, מבחינת הרכבי אוכלוסיה, ודוחות סטטיסטיים מכל המינים והסוגים – הלמ"ס מכיל מאגרי נתונים עצומים, ויכול להיות מקור אמין לבחינת נתונים יותר מורכבים.

אתרים נוספים לעוסקים בנדל"ן:

  • משרד הבינוי – קישור.
  • לשכת שמאי מקרקעין בישראל – קישור.
  • המועצה לשימור אתרי מורשת – קישור.
  • המשרד להגנת הסביבה – קישור.
  • האגודה לתרבות הדיור – קישור.
  • האתר לנגישות ישראל – מידע זמין להבהרת תקנות הנגישות – קישור.
לקריאה נוספת : מחשבון משכנתא אקסל, חישוב כדאיות תמ"א 38
שתף/י את המאמר
Facebook
WhatsApp
Twitter
Email

מאמרים נוספים

רישוי זמין וחתימה על גרמושקה לבקשה להיתר

לא עוד חתימה על גרמושקה

כחלק מהליך התייעלות מנהל התכנון והנגשת הליכי הרישוי באופן מקוון מעתה אין צורך בחתימת בעלי הקרקע על גבי הגרמושקה (תכנית מפורטת להגשה להיתר). להורדת טופס מקוון לאישור התכניות.

צור איתנו קשר

משרד

משרד מגדל טויוטה, קומה 23

יגאל אלון 85 תל אביב

כתבו לנו ונהיה בקשר בהקדם האפשרי

נגן וידאו